FRAKT
Vi levererar till alla adresser i Sverige från www.lecreuset.se. Om du inte har en adress i Sverige men är intresserad av produkter från Le Creuset, vänligen kontakta vår kundtjänst på +46 (0) 820 00 85 för mer information om möjligheterna att leverera i Sverige. Vi erbjuder inte internationell leverans.
Vi levererar vanligtvis ditt paket 2-6 vardagar efter den dag vi tar emot din beställning. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte.

Alla order från www.lecreuset.se hanteras och levereras av UPS. Så snart paketet är klart och har skickats iväg får du ett spårningsnummer per e-post. Med numret kan du följa var ditt paket befinner sig på väg till dig. Vänligen notera att det kan ta upp till 2 timmar från att paketet har skickats iväg tills du kan följa ditt paket online via spårningsnumret.
 
Vid beställningar på under 499,00 kr tillkommer en fraktavgift på 49,00 kr oberoende av mängden varor och storleken på ditt paket. Vid beställningar på över 499,00 kr levererar Le Creuset alltid varorna fraktfritt.

I din korg kan du se om du har nått upp till gränsen för gratis leverans.
 
Vi levererar till alla adresser i Sverige från www.lecreuset.se. Om du inte har en adress i Sverige men är intresserad av produkter från Le Creuset, vänligen kontakta vår kundtjänst på +46 (0) 820 00 85 för mer information om möjligheterna att leverera i Sverige. Vi erbjuder inte internationell leverans.
Om du inte är hemma när varorna levereras ska ny tid avtalas för leverans eller avhämtning. Instruktioner från UPS lämnas i din brevlåda.
Om felet består i att vi har skickat dig ett felaktigt eller bristfälligt paket i förhållande till vad du har beställt på www.lecreuset.se ber vi dig kontakta vår kundservice som åtgärdar felet.

Om försändelsen visar sig vara skadad är det en fördel om du tar ett foto av emballaget innan du packar upp den. Det gör det enklare för vår kundservice att identifiera och avhjälpa problemet.
RETURER

Du kan som privatperson returnera en vara köpt i en Le Creuset-butik eller på www.lecreuset.se.


Du har följande alternativ för returer:

  • Du kan returnera varan till en av våra butiker genom att ta med din orderbekräftelse, som du fått via mail vid köpet. Butikspersonalen behandlar returen kostnadsfritt.
  • Har du frågor kring din retur kan du kontakta vår kundservice
  • Du kan returnera varan genom att skriva ut och fylla i det här returformuläret som du bifogar varan och skickar till Le Creuset, Quality Outlet, Flyginfarten 4, 177 38 Järfälla, med valfritt fraktföretag. Paketet ska skickas med utdelning till adressen. Denna typ av retur bekostar du själv.


Så snart vi har mottagit och behandlat din retur förs dina pengar tillbaka på det betalkort du använde vid beställningen.
Om du vill byta varan mot en annan, ber vi dig följa samma förfarande som för en retur via butik, kundservice eller vår webbplats. Såvida du inte byter varan i butik, kommer behandlingstiden att vara längre än det tar att få en ny vara skickad, så vi rekommenderar att du beställer din nya vara medan du väntar på återbetalningen.
Har du fått en present som du vill returnera? Följ stegen för returer ovan och ange även ditt registrerings- och kontonummer samt namnet på din bank. Ange dessutom ordernummer och/eller namnet på personen du fick presenten av.
Om du har köpt en produkt från Le Creuset hos en extern återförsäljare ombeds du kontakta återförsäljaren direkt för returnering.